Do Irska za prací 2004-2006

Před tím,než se mi podařilo najít práci v Irsku.Přišel jsem o několik tisíc korun,díky podvodníkům.Před Evropskou unii.Byla potřeba pracovní víza do některých zemí.O největší částku peněz(deset tisíc korun) jsem přisel za zprostředkování práce na těžbu a zpracování ropy na Venezuelu.Společnost existovala,ale pak skončila.Poté někdo podvodně chtěl vydělat.Věděl jsem,že musí mít povolení od MPSV (Ministerstva práce a sociálních věcí).Které jsem na internetových stránkách MPSV našel.Tak jsem věřil,že o podvod nepůjde.V den odjezdu jsem čekal v Praze pozdě večer na autobus,kde se sešlo několik desítek lidi.Místo autobusu přijela policie.Řekla nám,že to je podvod.Podvodníky chytili.Byla možnost ve svém městě podat trestní oznámení.Částku,kterou vybrali byla 5 582 030Kč.Druhý den se událost vysílala ve zprávách v televizi.Byli podvedení desítky lidi.Někteří z nich odešli z práce a jiný prodali své byty.Dodnes mi stále chodí dopisy od soudu nebo policie. A podvodníci si vesele užívaji svobodu,jelikož kvůli amnestii prezidenta republiky bylo stíhani zataveno.

Po tom jsem si dával větší pozor na podvodníky.Našel jsem inzerát,který sliboval práci v Irsku.Do Prahy přijela majitelka úklidové firmy z Irska.Nabídla práci v Irsku.Po pohovoru mi napsala e-mail a dohodli jsme se na nástupu do práce.Po příletu do Irska na letišti mě vyzvedl jeden ze zaměstnanců.Dovezl mě do hostelu.Kde jsem měl hrazené tři dny firmou.Za dva dny jsem měl jít do práce. Na hostelu bylo na pokoji ubytováno 9 lidí z různých zemí.Hostel byl plně obsazen na pár dní dopředu.Dva Poláci mi řekli,že už v Dublinu jsou tři týdny a práci nenašli.Utratili všechny peníze a zítra odjíždějí domů.Po návštěvě firmy.Večer jsem měl nastoupit dočasně do práce v centru města na úklid obchodního domu.Než najdou stálé místo pro mě.

strom Na hostelu byl pozdně do noci hluk.Protože všichni šli spát různou dobu.Hledal jsem stálé ubytování.Jeden z ubytovaných na hostelu mi poradil,že naproti přes řeku je budova.kde na nástěnce byli nabídky na ubytování.Po třech dnech v hostelu se mi podařilo najít jiné ubytování.Bydlel jsem na pokoji s jedním Čechem(Jirkou).Pracoval jako prodavač v obchodě se suvenýry pro turisty. Po dvou dnech v práci jsem byl poslán na jiné místo.Tentokrát jsem uklízel kanceláře.

Po měsíci mě poslali uklízet na letiště.Odešel jim jeden ze zaměstnanců.A potřebovali náhradu.Uklízel jsem po zavírací době restaurace a bary.Kde jsem pracoval s jedném Čechem(Petr).Jednoho dne mi řekl,že naletěl podvodníkům spolu s desítkami lidí na práci do zahraničí.Shodou okolností to byl stejný případ ve kterého jsem byl taky.Řekl jsem mu,že to je náhoda.Byl jsem tam také. To jsme se tam museli někde minout.Jak je ten svět malý.Což jsem nemohl vědět,že o 5 let později se opět sejdeme v jedné práci v Praze.

strom Našel jsem ubytování o něco levnější než jsem bydlel.V bytě bydlel Ital (Andrea),Litevec (Dominik) a Čech (Martin),který odjížděl za dva dny do Čech.Hledali někoho místo něj.Tak jsem se nastěhoval.V den,kdy jsem se nastěhoval na otázku,kde budu spát.Šli koupit do bazaru postel.To jsem ještě neměl zkušenosti jak to chodí.Aby se snížily náklady na nájem. Oni ubytovali další osobu bez vědomí majitele.Jednoho nebo dva lidi navíc.Když Martin odjel.Zjistili,že by mohli v obýváku ubytovat dva lide.Tak našli další spolubydlící.Opět byl z Čech (Filip). Ale nájem zůstal pořád stejný.O několik dní později to majitel zjistil.Do konce měsíce jsme se museli vystěhovat.Zmínil jsem se kolegovi v práci ,že si hledám bydlení.On,že mají volné místo. Po Andrea a Dominiku jsem chtěl vrátit depozit.Oni,že mi ho dají až jim vrátí depozit majitel.Kterému se nechtělo. Tak se obrátili na nějaký úřad,který jim pomohl.Nakonec jsme depozit dostali zpátky.

Po třech měsících.Jsem se v Dublinu rozkoukal.Uklídová firma nám platila přesčasy bez příplatku.Nedalo se vyjednávat.Tak jsem dal výpověď. Hledal jsem novou práci.Což nebylo snadné.Protože v Dublinu bylo hodně lidí,kteří přijeli za prací.Po zavolání na pár inzerátů po 14 dnech jsem dostal tip.Na IBM,která nabírala hodně lidi.Smlouva byla jen na 3 měsíce.Seznámil jsem se s novými lidmi z Čech a Slovenska.S nimž jsme později pořádali každý víkend párty nebo jsme chodili na výlety.Na pracovišti semnou pracovali tři Irové,dvě Irky,jeden Slovák,jeden Španěl,dvě Španělky a dvě Nigerky.Takže,skvělí kolektiv.Zažili jsme spoustu legrace.Jeden den v práci Pablo ze Španělslka si zapoměl pracovní boty doma. Rozhodl se pro ně vrátit domů.Řekl mi,že,kdyby ho někdo hledal.Že je na záchodě.Vrátil se za dvě hodiny a nikdo si nešiml,že je pryč.Řekli jsem kamarádovi o práci v IBM.Kamarád chtěl nastoupit do IBM také.Ale byl s angličtinou pouze na druhé lekci.Pohovor byl jednoduchý.Otázky jako,jak se jmenuješ,kde bydlíš,jak se budeš dopravovat do práce.Ale s jeho slabou angličtinou na pohovoru neprošel.

Po třech měsících skončila pracovní smlouva.IBM nabírala znova až za 2-3 měsíce.Tak dlouho jsem nemohl čekat.Kamarádka mi řekla,že mají známého u jedné agentury.On nám práci najde.Pokud budu chtít. Tak jsem souhlasil.Po pár dnech jsme s kamarádkou měli pozvání na pohovor.V den pohovoru jsme jeli autobusem spolu.Cesta na pohovor byla stejná jako do IBM (na konečnou).Ale měli jsem tentokrát vystoupit o dvě zastávky dřív.Zapovídali jsme se.A přejeli jsme až na konečnou zastávku do IBM.Oba jsme vykřikli IBM.Což nás rozesmálo.Tak jsme museli jet zpátky.Přijeli jsme na pohovor o 5-10 minut pozdě.Pohovorem jsme prošli.Za týden jsme měli nastoupit do práce.Kamarádka nastoupila do práce.Během té doby.Jsem si našel něco jiného.

Nastoupil jsem do Tesca do Skladu u letiště.Byl to malý sklad,kde bylo pět Čechů a několik Irů. Po půl roce.Sklad se rozšiřoval a stěhoval do jiného místa.Dostali jsme nabídku přejít pracovat pod firmu. Vedoucí s námi udělal pohovor.Stali jsme se kmenovými zaměstnanci.Sklad se přestěhoval daleko od mého bydliště.Se začátku jsem musel chodit do práce 2,5 hodiny pěšky.Než jsem našel nové ubytováni. Tak brzo ráno autobusy nejezdili.Z práce jsem jel autobusem.Tam,kde jsem bydlel s dvěma Čechy.Majitel se rozhodl prodat dům.Tak jsme museli se do měsíce odstěhovat.Našel jsem si ubytování blízko práce.Kde jsem bydlel s třema Poláky a jednou Polkou.Po nějaké době přijeli jejich kamarádi.Bylo nás trochu hodně.Našel jsem si nové ubytování.Bydlel jsem v domě s jedním Irem.Měl 2 volné pokoje,které pronajímal.V domě jsem bydlel do konce svého odjezdu.Po dobu 2 let pobytu v Irsku jsem se 11x přestěhoval a změnil 3 pracovní místa.

Párty a výlety

bottom strom bottom bottom bottom            bottom